dilluns, 16 d’agost del 2010

ELS 200 MILLORS DISCOS DEL SEGLE XX -6º part












Nº174 - PATSY CLINE - "SHOWCASE" (1961)
Música country des de Nashville amb personalitat. Una de les veus més importants del conutry que morí a l'edat dels 30 anys en un accident d'aviació i que l'ha va convertir en una llegeneda.



Nº173 - ERIC DOLPHY - "OUT TO LUNCH!" (1964)
Jazz de vanguardia per un músic que també morí jove, als 36 anys i que va deixar una herència molt personal en la música Jazz.


Nº172 - ERIC B.& RAKIM - "PAID IN FULL" (1987)
Hip hop novayorquès que s'allunyà del gangsta rap i que coic¡ncideix en el temps amb l'aparició de grups com Public Enemy.



Nº171 - BENY MORÉ - "EL BÁRBARO DEL RITMO" (1990)
Música cubana que sorgí als anys 40 al Carib i que destaca entre d'altre coses per la gran veu d'en Beny Moré.



Nº 170 - CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL - "COSMOS FACTORY" (1970)
Un dels grups que més carinyo els hi tinc. Una de les primeres bandes que vaig conèixer en la meva joventut i que més em van impactar, la veu, la sensació de ser música d'un temps però també ser música intemporal. A vegades no cal saber-ne gaire de música per sabe detectar la bona mùsica i aquesta a fe de Deu que ho era (hi ho és). Hi ha grups que abans m'agradaven molt i ara o bé ja no m'agraden o bé no els escolto (cosa que és diferent de que no t'agradin) però hi ha grups que mai em cansaré d'escoltar i un d'aquests són els Creedence (m'encanta el nom que tenen i quan el dius sencer sembla que un en sap molt!).

Aquesta  és per mi poesia pura i no ho dic tant per la lletra que no ser exactament que diu sinó per com sona, és una sensació que em produeix aquesta (gran) cançó.


Energia pura des de California!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada